"Hű az Isten, aki nem hagy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek; sőt a kísértéssel egyetemben a kimenekedést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek.” 
21Korintus 10:13

„Eddig még csak olyan próbatétel ért benneteket, ami minden más embert is előbb-utóbb elér. Isten azonban hűséges, nem fogja megengedni, hogy túl nehéz megpróbáltatás érjen benneteket. Sőt, amikor a próbatétel kellős közepén vagytok, utat nyit nektek, hogy kiszabaduljatok belőle. Így ki fogjátok bírni a megpróbáltatást.”
(WBTC)

Ezt többször megtapasztalhattam az utóbbi időszakban. Az Úr nem ad nehezebbet, mint amit el tudunk hordozni. Sajnos nem volt elég a hitem. Olyan voltam, mint Péter; a hullámokra néztem, nem pedig Istenre, így elsüllyedtem. 
Nehéz volt ez az év, de nem csak nekem, mindenkinek. Az egészségügyben COVID-ozni nem könnyű. A legnehezebb a kiszámíthatatlanság, az, hogy semmi nem biztos, bármikor mondhatják, hogy máshová vezényelnek, nem tájékoztatnak előre, nem veszik figyelembe, hogy emberek, nem pedig gépek vagyunk. 
Olykor úgy érzem: ennél már nem lehet nehezebb. Vagy hogy ezt már nem fogom kibírni. Hogy jöhetne már egy kis felüdülés. 
De az Úr mindig ad újra erőt. Vagy segítséget.  Ő hű az ígéretéhez. 

Talán ez a 2021-es év sem lesz sokkal könnyebb, mint az előző volt. De talán ez kell ahhoz, hogy megtanuljunk jobban Istenre hagyatkozni, állhatatosabbnak lenni, belőle erőt meríteni. Egy kicsit szűkölködni, mert valljuk be, voltak már nehezebb időszakok is a történelemben. Talán itt az ideje annak, hogy megtanuljuk jobban értékelni a jót, az áldásokat. És hogy megtanuljunk az Úrra támaszkodni, és így kitartani. Másoknak reménységet, békességet, szeretet közvetíteni.

Nekem sokat kell még gyakorolnom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elmúlás és kezdet